dijous, 19 de gener del 2012

Benvinguda

Quan  vaig  arribar a la menopausa no em podia creure l’absència de referents culturals que hi donessin significat.
                                                                                                      
Em sentia diferent i volia saber, però entre les dones del meu entorn només hi havia negació i/o  queixa, sense cap rastre d'elements positius. Em  va semblar que estava al mig del desert.
Em vaig acostar a la ciència i el panorama tampoc va millorar. La proposta -gairebé imposició- consistia en  emmascarar el procés mitjançant la substitució hormonal clàssica  o la seva parenta vegetal, la soja.
 
Indignada, vaig decidir no prendre res i observar els canvis que es produïen al meu cos des de les pràctiques de Seitai i  Ioga.  Val a dir que vaig aprendre força.
 
Després han aparegut llibres escrits per autores de diferents països que coincideixen en gran part amb les meves observacions. Això m’empeny a difondre  el que he après  ja que la  menopausa  conscient  pot ser una ruta personalitzada de creixement personal, el pas a un altre estadi vital.
 
És un bon moment per connectar amb la saviesa del cos i aprofitar  els canvis que s'hi produeixen per descobrir una altra dimensió de la feminitat. 

El metge, la farmàcia o l'herbolari pot ser que ens hagin de donar un cop de mà en algun moment, però no perdem de vista  que la menopausa és nostra.

                                                       

4 comentaris:

MM ha dit...

Gracias, querida por tu blog. Me ha llegado hasta Sevilla por mi hija que vive por allá. Ella intuye cómo me veo y veo y me ha acercado a ti, a vosotras. Me alegro de conoceros, lloro y sonrío por saberme menos sola en mi forma de ver-verme estos años.

Espacio Menopausia ha dit...

Gracias a ti por el comentario. ¡Qué alegría saber que el blog ha llegado a Sevilla!
Espero que los contenidos te sean de alguna utilidad y, como tu dices, ten la seguridad de que NO ESTAS SOLA.
Puedes ponerte en contacto conmigo mediante comentarios en el blog o por correo eléctrónico a la dirección lanostramenopausa@gmail.com. Si quieres recibir información de las actividades del "espacio menopausa" aunque no puedas participar en persona, manda un correo a la dirección que te he señalado y te incluiré en el grupo.
Un abrazo

Isabel r. ha dit...

Acabo de leer el artículo y me ha impactado por lo mucho que me he identificado... que duelo más oscuro...ahora ya renazco!!!! y me alegro de compartirlo con todas vosotras
Curiosamente, también me ha llegado vuestra información a través de mi hija

Espacio Menopausia ha dit...

Gracias por tu testimonio. Que vuestras hijas hayan sido el enlace entre nosotras ha sido un regalo para mi

Publica un comentari a l'entrada